Headerafbeelding
Foto mobiele telefoon in hand
Behandeling

Hartrevalidatie thuismonitoring

Mensen die zijn aangemeld voor hartrevalidatie kunnen mogelijk gebruik maken van thuismonitoring. U kunt dit bespreken met uw behandelaar.

Bij thuismonitoring hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis. U krijgt op deze manier de zorg die bij u past.

Hoe verloopt thuismonitoring?

Hier vindt u alle belangrijke informatie

Betrokken afdelingen

Code CAR-600
Laatste revisie: 15 april 2024 - 16:07
Hoe verloopt thuismonitoring?

Hartrevalidatie thuismonitoring

Bij thuismonitoring voert u metingen over uw gezondheid in via een app op uw telefoon of tablet. Deze metingen komen binnen in het Monitoringscentrum.

Wijken de metingen af? Dan nemen we contact met u op om te vragen hoe het met u gaat. Wanneer dat nodig is, overleggen we met de verpleegkundig specialist. Zo houden we u goed in de gaten. 

U heeft een smartphone of tablet nodig. Hierop installeert u de Thuismeten app.

Van het Monitoringscentrum krijgt u een bloeddrukmeter. Hiermee kunt u uw bloeddruk en hartslag meten.

Hoe geeft u metingen door via de app?

In de app krijgt u uitleg over het meten van de bloeddruk en hartslag. De gemeten waarden kunt u invullen in de Thuismeten-app. U klikt vervolgens op 'verstuur' en dan komt de meting binnen bij het Monitoringscentrum. 

Naast de bloeddruk en hartslag geeft u via de app uw borgschaal door en beweging. Meer informatie over de borgschaal leest u in de folder

Hoe vaak en wanneer doet u de metingen?

Uw bloeddruk/hartslag meet u 2 keer per week elke dag. Dit doet u het liefst in de ochtend, en in rust (dus niet direct na inspanning). Daarnaast vult u dagelijks in de Thuismeten-app uw beweging en borgschaal in. Verder krijgt u wekelijks vragen over uw leefstijl en tips om met uw ziekte om te gaan. Om de week wordt er gevraagd naar de voortgang van uw revalidatieproces.

 

Voor hulp en ondersteuning, bijvoorbeeld bij het installeren van de app, kunt u contact opnemen met het Monitoringscentrum.

U kunt ook via de 'Thuismeten-app' contact opnemen met het Monitoringscentrum. Bijvoorbeeld als u algemene vragen heeft of wanneer u twijfelt over uw situatie. Dit doet u gemakkelijk via de knop 'Contact met zorgverlener' die u kunt vinden onder het kopje 'Zelfzorg'.

Let op: in spoedeisende situaties belt u NIET met het Monitoringscentrum maar naar uw eigen huisarts, de huisartsenpost (buiten kantooruren), of 112!