Heeft u een verwijzing?
U heeft altijd een verwijzing nodig, om een afspraak in het ziekenhuis te kunnen maken. Uw huisarts, tandarts, verloskundige of specialist kan u naar het Jeroen Bosch Ziekenhuis verwijzen. Dit kan een papieren verwijsbrief zijn of een digitale verwijzing via ZorgDomein. Deze verwijzing is belangrijk! Zonder verwijzing worden de kosten van afspraak, onderzoek en behandeling niet vergoed door uw zorgverzekeraar. Een verwijzing is maximaal één jaar geldig.
Een afspraak maken
U kunt telefonisch of (soms) online een afspraak maken. Sommige specialisten hebben op meerdere locaties spreekuren. Wilt u graag door een bepaalde specialist of op een specifieke locatie geholpen worden, dan kan de wachttijd afwijken van de vermelde wachttijden. U kunt alleen op afspraak bij een specialist terecht.
Bij sommige poliklinieken is het niet mogelijk om telefonisch een afspraak te maken. Dit staat in de verwijsbrief. De assistent maakt voor u de afspraak en hiervan krijgt u bericht.
Telefonisch een afspraak maken
U kunt een afspraak maken door te bellen met het specialisme waar u de afspraak wilt maken. Zorg dat u de verwijzing en uw agenda bij de hand heeft.
Online een afspraak maken
Bij sommige poliklinieken kunt u ook online - via internet - een afspraak maken. Dit kan op twee manieren:
- Met behulp van een ZorgDomein verwijsnummer. U vindt dit nummer op de verwijsbrief van uw huisarts.
- Door in te loggen op MijnJBZ met uw DigiD-app of de sms-code van DigiD. Bekijk de pagina 'Online een afspraak maken' voor meer informatie.