AI-symposium JBZ een groot succes!

Op vrijdag 7 juni organiseerde het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) een symposium over ‘Artificial Intelligence’ (AI) voor medewerkers. Het was een geslaagde dag, met inspirerende presentaties en het delen van kennis en ideeën over AI.

20240610-Aisymposium

Tijdens het AI-symposium werd nogmaals benadrukt dat de gezondheidszorg voor grote uitdagingen staat. Om onze zorg beschikbaar, betaalbaar en kwalitatief goed te houden, wordt er gekeken naar innovatieve oplossingen, zoals Artificial Intelligence.

De dag bestond uit inspirerende presentaties en workshops, gegeven door JBZ-medewerkers en deskundigen uit het veld. Verschillende onderwerpen kwamen aan bod, waaronder de veranderde rol van de zorgverlener door AI, juridische en ethische vraagstukken, en de praktische toepassingen van AI in de dagelijkse zorg.

Lisa Aukema, projectleider innovatie & strategie binnen het JBZ, blikt tevreden terug op de dag: “Het AI-symposium was zeer verbindend: van ICT'ers tot verpleegkundigen, iedereen was aanwezig en ging het gesprek aan over de mogelijkheden van AI. We hopen dat dit symposium onze medewerkers heeft geïnspireerd om met deze technologie aan de slag te gaan. Zoals onze keynote spreker Egge van der Poel benadrukte, is het essentieel om samen te ontdekken wat AI voor ons kan betekenen.”

AI binnen het JBZ
Binnen het JBZ onderzoeken we hoe AI kan helpen de toenemende druk op de zorg te verlichten. We richten ons vooral op het inzetten van AI om zorgprofessionals te ondersteunen en om aan de groeiende zorgvraag te blijven voldoen. Dit doen we samen met mProve, het kennisnetwerk ‘AI-implementatie in de zorg’, en andere (academische) ziekenhuizen.

20240610aisymp2

Laatste revisie: 19 juni 2024 - 16:33