JBZ opnieuw succesvol beoordeeld als topklinisch ziekenhuis

Patiënten van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) kunnen ook de komende vijf jaar weer rekenen op zorg van een ziekenhuis met Topklinische status. Dit betekent dat het JBZ hoogwaardige medische zorg biedt en voorop loopt op het gebied van patiëntgerichte zorg, innovatie, opleiding en wetenschappelijk onderzoek. De erkenning volgt na een zeer succesvolle beoordeling van het bestuur van de Samenwerkende Topklinische Ziekenhuizen (STZ): "Het JBZ doet het gewoon!".

Man in JBZ werkkleding staat met zijn handen op de achterleuning van een wit patientenbed

Trots

Relinde Weil, voorzitter van de raad van bestuur bij het JBZ, deelt haar waardering: "Ik ben ontzettend trots op onze JBZ’ers. De toewijding die zij hebben voor onze patiënten wordt met deze erkenning beloond. De uitdagingen in de zorg vragen van ons een toekomstgerichte ambitie, vanuit een basis die op orde is. We besteden veel aandacht aan de ontwikkeling en het werkplezier van onze professionals, zodat zij werk hebben dat bij ze past. Daarnaast werken we continu aan het verbeteren van de kwaliteit van passende zorg en het gezondheidswelzijn van mensen in onze regio. Dat blijven we onverminderd doen, samen met onze zorg- en welzijnspartners in de regio."

De beoordeling

De beoordelingscommissie was erg onder de indruk van de inzet van het personeel, voor het welzijn en de kwaliteit van leven van patiënten. Het gevoel van trots en de hechte sfeer onder het personeel vond de commissie indrukwekkend, en dit gevoel van verbondenheid werd cruciaal geacht voor de toekomst. Het evenwicht in de topklinische expertisecentra van het JBZ, waar wetenschap, opleiding, innovatie en topklinische zorg naadloos op elkaar aansluiten, werd ook onderstreept. Inmiddels zijn er 11 topklinische expertisecentra en groeit het aantal gestaag. De rol van verpleegkundigen op bestuurlijk niveau van het ziekenhuis werd als zeer sterk ervaren. De commissie onderstreepte daarbij ook het belang van de aanwezigheid van jonge professionals op bestuurlijk niveau. Het thuismonitoringscentrum werd als een parel benoemd, een schitterend voorbeeld voor andere ziekenhuizen. De commissie moedigde tenslotte de professionals van het JBZ aan om successen nog meer te delen en niet te bescheiden te zijn. Aldus de beoordelingscommissie: "Het JBZ doet het gewoon!"

Voor meer informatie nodigen we u uit om onze websitete bezoeken of contact op te nemen met onze persvoorlichting. Lees het Digitaal STZ magazineover alle facetten van topklinische zorg in het JBZ.

Laatste revisie: 30 januari 2024 - 09:10