Omdat het bespreekbaar maken van een klacht moeilijk kan zijn, kunnen de volgende tips u helpen.
Translate instructions
Tekst
If you wish to view the page on your phone or tablet, then the steps below may not work. Please switch to a desktop computer to translate this website. For translating the text, please follow this instruction:
1. Select the text you want to translate.
2. Choose ‘Vertalen’.
3. Select the language you prefer.
4. You can read and/or listen to the translated text (by Google).
Reageer zo snel mogelijk. Hoe eerder uw probleem is opgelost, hoe beter.
Maak een aparte afspraak en geef vooraf aan waarover u wilt praten.
Schrijf vooraf op waarover u het precies wilt hebben. Bedenk alvast wat u wilt bereiken, bijvoorbeeld excuses of uitleg.
Neem iemand mee, als u daar behoefte of steun aan heeft. Meld dit van tevoren aan de betreffende zorgverlener.
Probeer open te staan voor wat de betrokken zorgverlener u vertelt. Het is anders moeilijk om samen een oplossing te vinden. Geef hem of haar ook de gelegenheid om een mening te geven of zaken te verduidelijken.
Blijf tijdens het gesprek zo zakelijk mogelijk, het lost vaak weinig op als de emoties hoog oplopen. Wel kan het helpen om de betrokken zorgverlener te vertellen wat het met u gedaan heeft.
Bespreekt u uw klacht liever eerst met de klachtenbemiddelaar, of bent u niet tevreden nadat u uw klacht met de zorgverlener heeft besproken? Dan kunt u contact opnemen met de klachtenbemiddelaar(s).