Veel gestelde vragen over het JBZ

Ik wil mijn afspraak verzetten. Hoe doe ik dat?

Via de website kunt u geen afspraken afzeggen of verzetten. Neemt u telefonisch contact op met de polikliniek waarbij u de afspraak heeft. U kunt dan meteen een nieuwe afspraak maken. Als u uw afspraak tijdig afzegt, kunnen we in uw plaats een andere patiënt helpen.

Kan ik online een afspraak maken?

U kunt sommige afspraken online maken. Dit kan op 2 manieren:

  1. Met een ZorgDomein verwijsnummer. Dit nummer staat op de verwijsbrief van uw huisarts.
  2. In uw MijnJBZ  (inloggen met uw DigiD, via de DigiD-app of met sms-controle).

Bekijk de pagina ’Online een (vervolg)afspraak maken’ voor meer informatie.

Ik heb een herhaling van mijn recept nodig. Hoe vraag ik dit aan?

Een herhaalrecept kunt u aanvragen in uw MijnJBZ

Ik wil graag stage lopen of gaan werken bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Waar vind ik meer informatie?

Op de pagina ‘Werken en leren’ vindt u meer informatie over werken of stage lopen in ons ziekenhuis. Daar staan ook de actuele vacatures. 

Worden de kosten van mijn behandeling/operatie vergoed?

Controleer zelf vóór een afspraak in het JBZ of uw zorg wordt vergoed:

  • Bekijk hier met welke zorgverzekeraars het JBZ een contract heeft.
  • Het hangt ook af van uw polis of uw zorgverzekeraar alle zorg volledig vergoedt.
  • Onze zorg valt voor volwassenen onder het wettelijk eigen risico. Dit betekent dat u ieder jaar eerst een bedrag zelf moet betalen, voordat uw zorgverzekeraar kosten gaat vergoeden. 
  • Bekijk hier de tarieven van het JBZ voor een aantal niet-spoedeisende behandelingen (B-segment DBC's).

Wilt u meer informatie over de tarieven van een behandeling? Of heeft u een vraag over een factuur die u heeft ontvangen van het Jeroen Bosch Ziekenhuis? Bekijk dan onze veel gestelde vragen over kosten en vergoeding van behandelingen. Of neem contact op met afdeling Facturatie.

Ik wil graag de wachttijd weten voor een poliklinische afspraak of een ingreep. Waar kan ik dat vinden?

Bekijk de meest actuele wachttijden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Welke poliklinieken hebben een avondspreekuur?

Op de pagina 'Avondspreekuren' kunt u zien welke poliklinieken ook een avondspreekuur hebben. 

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?

Lees voor meer informatie de pagina Als de zorg anders loopt dan verwacht.

Ik ga verhuizen, hoe geef ik mijn nieuwe adresgegevens door?

U kunt een adreswijziging doorgeven via het formulier 'Patiëntgegevens wijzigen' op deze website. U kunt wijzigingen ook doorgeven bij afdeling Patiëntenregistratie. Neem bij elk bezoek aan het ziekenhuis uw geldig identiteitsbewijs mee. De ziekenhuismedewerkers kunnen u hier om vragen. 

Code ORG-034
Laatste revisie: 13 november 2024 - 09:29