Veelgestelde vragen over de polikliniek Plastische Chirurgie
Heeft u een vraag? Kijk eerst of het antwoord op uw vraag wellicht op onze pagina met veelgestelde vragen staat, voordat u contact met ons opneemt.
Translate instructions
If you wish to view the page on your phone or tablet, then the steps below may not work. Please switch to a desktop computer to translate this website. For translating the text, please follow this instruction:
1. Select the text you want to translate.
2. Choose ‘Vertalen’.
3. Select the language you prefer.
4. You can read and/or listen to the translated text (by Google).
Ik wil een afspraak maken bij de plastisch chirurg. Heb ik een (nieuwe) verwijsbrief nodig?
Zolang u onder behandeling blijft voor dezelfde zorgvraag (klachten) en de huisarts geen afsluitende brief van het ziekenhuis heeft ontvangen, heeft u geen nieuwe verwijzing van de huisarts nodig.
Als tijdens de behandeling in het ziekenhuis een bijkomende aandoening wordt ontdekt voor hetzelfde specialisme, heeft u hiervoor ook geen extra verwijzing nodig.
Als u voor een andere zorgvraag (nieuwe klachten) naar het ziekenhuis komt, heeft u daarvoor een nieuwe verwijzing nodig. Zonder verwijzing worden de zorgkosten niet vergoed door de zorgverzekering.
Hoe kan ik een afspraak maken/ afzeggen of verzetten?
Via de website kunt u geen afspraken maken, afzeggen of verzetten. U kunt hiervoor bellen naar de polikliniek Plastische Chirurgie. U kunt dan een (nieuwe) afspraak maken. Als u uw afspraak tijdig afzegt, kunnen we in uw plaats een andere patiënt helpen.
Wat is het e-mailadres van de polikliniek Plastische Chirurgie?
Het mailadres van de polikliniek is: plastischechirurgie@jbz.nl. U kunt ons mailen voor vragen en informatie. Bent u patiënt bij ons? Wilt u dan in de mail uw achternaam en geboortedatum vermelden.
Heb ik een verwijzing nodig van de huisarts?
Komt u voor een bekende klacht en wij hebben al een verwijzing, dan is het niet nodig. Alleen bij een nieuwe klacht, neemt u eerst contact op met uw huisarts voor een verwijzing. Daarna maken we voor u een nieuwe afspraak.
Er staan 2 afspraken in MijnJBZ. Hoe kan dat?
Soms worden er inderdaad 2 afspraken gepland. Het kan zijn dat u nog naar de afdeling Radiologie moet voor het maken van een röntgenfoto. U kunt dan na het maken van de röntgenfoto meteen weer op gesprek bij de arts om de uitslag te bespreken. Dit is dan de 2e afspraak.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?
Zijn er persoonlijke gegevens gewijzigd, bijvoorbeeld uw adres, huisarts, telefoonnummer of zorgverzekeraar? Wij vragen u vriendelijk deze wijzigingen door te geven.
- Wilt u uw mobiele telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, apotheek of tandarts wijzigen? Deze gegevens kunt u zelf in MijnJBZ wijzigen. Log in op MijnJBZ en klik in het menu op 'Mijn gegevens'.
- Wilt u een wijziging in uw adres of zorgverzekering doorgeven?
Dan kunt u dit doorgeven via het formulier 'Patiëntgegevens wijzigen'.
U kunt wijzigingen ook doorgeven bij de balie van afdeling Patiëntenregistratie (op de Boulevard). Neemt u bij elk bezoek aan het ziekenhuis uw legitimatiebewijs mee. De ziekenhuismedewerkers kunnen u hier om vragen.
Ik wil graag een kopie van mijn medisch dossier. Hoe vraag ik dit aan?
Voor een kopie van uw medisch dossier vult u het Aanvraagformulier inzage/kopie van medische gegevens in. Print het uit en onderteken het formulier. Daarna kunt u het formulier met een kopie van uw geldig legitimatiebewijs opsturen naar de polikliniek. Lees voor meer informatie de toelichting op de achterzijde van het formulier.
Wat kan ik inzien in MijnJBZ?
Via MijnJBZ kunt u thuis uw persoonlijke-, medische gegevens en afspraken inzien zoals die in het JBZ bekend zijn.
Ik moet een behandeling/operatie ondergaan. Wat zijn de kosten?
Op de website vindt u een prijslijst voor een aantal niet-spoedeisende behandelingen (B-segment DBC's). Heeft u vragen hierover, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Facturatie. De kosten van de behandeling worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. Heeft u het wettelijke eigen risico van dat jaar nog niet (helemaal) betaald, dan ontvangt u een rekening van de zorgverzekeraar.
Worden de kosten van de medisch fotograaf vergoed?
De kosten van de medisch fotograaf vallen onder de DBC en worden altijd vergoed door de zorgverzekering aangezien dit medisch noodzakelijk is. Alleen als u het wettelijke eigen risico van dat jaar nog niet (helemaal) heeft betaald, ontvangt u een rekening van de zorgverzekeraar.
Mag ik autorijden na mij operatie?
Autorijden, maar ook het besturen van andere vervoersmiddelen, mag alleen als u weer goed bent hersteld. Dit zegt de wet. Uw arts kan en mag niet beoordelen of u in staat bent om een auto te besturen. U moet dus zelf een inschatting maken of het veilig en verantwoord is om te rijden na een behandeling. Autorijden doet u altijd op eigen risico. Wij adviseren u om uw autoverzekeringspolis te bekijken omdat ook uw verzekeraar bepaalde eisen kan stellen aan het rijden na een behandeling.
Zijn er ook spreekuren op de buitenpoli's?
Ja, een aantal specialisten houden spreekuur op de onderstaande locaties:
- Boxtel - de heer dr E.A.W.J. Dumont
- Drunen - de heer dr. P.C.R Brouha
- Rosmalen - de heer R. A.E.C. Hermens
- Zaltbommel - de heer R.J.P.M. Franken
U kunt hier alleen terecht als u hiervoor een afspraak heeft gemaakt.
Krijg ik een uitrijkaartje als het spreekuur uitloopt?
Nee, u krijgt geen uitrijkaartje. Het ziekenhuis doet er alles aan om de wachttijden op de poliklinieken zoveel mogelijk te beperken, maar kan helaas niet garanderen dat u nooit hoeft te wachten. Er kunnen zich situaties voordoen, waarin er bijvoorbeeld meer tijd nodig is voor - of voorrang gegeven moet worden aan - een andere patiënt. Het ziekenhuis heeft helaas geen budget voor het vergoeden van (hogere) parkeerkosten die voor u het gevolg kunnen zijn. Op de polikliniek wordt u zo goed en tijdig mogelijk geïnformeerd over een eventuele uitloop.
Waar kan ik terecht voor een afspraak bij het Hand-Pols Expertise Centrum (HPEC)?
Voor een afspraak bij het Hand-Pols Expertise Centrum kunt u terecht bij meerdere en gespecialiseerde gecertificeerde handtherapeuten in uw omgeving.
Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?
U kunt uw klacht melden bij de klachtenbemiddelaar van het ziekenhuis. Lees voor meer informatie de pagina 'Klachtenbemiddeling' op deze website.
Ik krijg geen geneeskundige verklaring, wat nu?
U heeft uw arts gevraagd om een geneeskundige verklaring, maar uw arts heeft dit geweigerd? Uw arts volgt hierbij de regels van de KNMG.