Veelgestelde vragen over de polikliniek Plastische Chirurgie
Heeft u een vraag aan ons? Misschien staat het antwoord op uw vraag op deze pagina.
Translate instructions
If you wish to view the page on your phone or tablet, then the steps below may not work. Please switch to a desktop computer to translate this website. For translating the text, please follow this instruction:
1. Select the text you want to translate.
2. Choose ‘Vertalen’.
3. Select the language you prefer.
4. You can read and/or listen to the translated text (by Google).
Ik wil een afspraak maken bij de plastisch chirurg. Heb ik een (nieuwe) verwijsbrief nodig?
Zolang u onder behandeling blijft voor dezelfde zorgvraag (klachten) en de huisarts geen afsluitende brief van het ziekenhuis heeft ontvangen, heeft u geen nieuwe verwijzing van de huisarts nodig.
Als tijdens de behandeling in het ziekenhuis een bijkomende aandoening wordt ontdekt voor hetzelfde specialisme, heeft u hiervoor ook geen extra verwijzing nodig.
Als u voor een andere zorgvraag (nieuwe klachten) naar het ziekenhuis komt, heeft u daarvoor een nieuwe verwijzing nodig. Zonder verwijzing worden de zorgkosten niet vergoed door de zorgverzekering.
Wat is het e-mailadres van de polikliniek Plastische Chirurgie?
Het mailadres van de polikliniek is: plastischechirurgie@jbz.nl. U kunt ons mailen voor vragen en informatie. Bent u patiënt bij ons? Wilt u dan in de mail uw achternaam en geboortedatum vermelden.
Er staan 2 afspraken in MijnJBZ. Hoe kan dat?
Soms is het nodig dat u eerst naar afdeling Radiologie gaat voor het maken van een röntgenfoto. Daarna heeft u een afspraak bij de arts op de polikliniek om de uitslag te bespreken. Dit is dan de 2e afspraak.
Ik wil graag een kopie van mijn medisch dossier. Hoe vraag ik dit aan?
Voor een kopie van uw medisch dossier vult u het Aanvraagformulier inzage/kopie van medische gegevens in. Print het uit en onderteken het formulier. Daarna kunt u het formulier met een kopie van uw geldig legitimatiebewijs opsturen naar de polikliniek. Lees voor meer informatie de toelichting op de achterzijde van het formulier.
Ik moet een behandeling/operatie ondergaan. Wat zijn de kosten?
In deze prijslijst ziet u de kosten voor een aantal niet-spoedeisende behandelingen (B-segment DBC's). Heeft u vragen hierover, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Facturatie. De kosten van de behandeling worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. Heeft u het wettelijke eigen risico van dat jaar nog niet (helemaal) betaald, dan ontvangt u een rekening van de zorgverzekeraar.
Worden de kosten van de medisch fotograaf vergoed?
De kosten van de medisch fotograaf vallen onder de DBC en worden altijd vergoed door de zorgverzekering aangezien dit medisch noodzakelijk is. Alleen als u het wettelijke eigen risico van dat jaar nog niet (helemaal) heeft betaald, ontvangt u een rekening van de zorgverzekeraar.
Mag ik autorijden na mijn operatie?
Autorijden, maar ook het besturen van andere vervoersmiddelen, mag alleen als u weer goed bent hersteld. Dit zegt de wet. Uw arts kan en mag niet beoordelen of u in staat bent om een auto te besturen. U moet dus zelf een inschatting maken of het veilig en verantwoord is om te rijden na een behandeling. Autorijden doet u altijd op eigen risico. Wij adviseren u om uw autoverzekeringspolis te bekijken omdat ook uw verzekeraar bepaalde eisen kan stellen aan het rijden na een behandeling.
Zijn er ook spreekuren op de buitenpoli's?
Ja, een aantal specialisten houden spreekuur op de onderstaande locaties:
- Boxtel - de heer dr E.A.W.J. Dumont
- Drunen - de heer dr. P.C.R Brouha
- Rosmalen - de heer R. A.E.C. Hermens
- Zaltbommel - de heer R.J.P.M. Franken
U kunt hier alleen terecht als u hiervoor een afspraak heeft gemaakt.
Krijg ik een uitrijkaartje als het spreekuur uitloopt?
U krijgt geen uitrijkaartje als ons spreekuur uitloopt. Wij doen ons best de wachttijden op de polikliniek te beperken, maar kunnen helaas niet garanderen dat u nooit hoeft te wachten. Het kan gebeuren dat er bijvoorbeeld meer tijd nodig is voor - of voorrang gegeven moet worden aan - een andere patiënt. Het ziekenhuis heeft helaas geen budget voor het vergoeden van (hogere) parkeerkosten die voor u het gevolg kunnen zijn.
Waar kan ik terecht voor een afspraak bij het Hand-Pols Expertise Centrum (HPEC)?
Voor een afspraak bij het Hand-Pols Expertise Centrum kunt u terecht bij meerdere en gespecialiseerde gecertificeerde handtherapeuten in uw omgeving.
Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?
U kunt uw klacht melden bij de klachtenbemiddelaar van het ziekenhuis. Lees voor meer informatie de pagina 'Klachtenbemiddeling' op deze website.
Ik krijg geen geneeskundige verklaring, wat nu?
U heeft uw arts gevraagd om een geneeskundige verklaring, maar uw arts heeft dit geweigerd? Lees dan de informatie 'U vraagt een geneeskundige verklaring, wat nu?'